Autoryzacja API
Dane przesyłane przez API Deante nie są danymi publicznie dostępnymi. Przed ich pobraniem, każdy użytkownik musi posiadać wcześniej utworzony i przydzielony, unikatowy klucz API.
W celu otrzymania klucza API, należy skontaktować się z przedstawicielem handlowym, odpowiedzialnym za dany region. Dla polskich użytkowników, mapę przedstawicieli handlowych można znaleźć w zakładce kontakt na stronie deante.pl/contact, bądź też można skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, tel.: +48 42 714 30 31, e-mail: sprzedaz@deante.pl. Dla użytkowników zagranicznych, należy skontaktować się z działem eksportu na telefon: +48 42 638 30 23, lub na maila: export@deante.pl.
Rodzaje kluczy
W trakcie prośby o utworzenie klucza do API, należy określić, czy klucz ten ma być odpowiedzialny za przesyłanie danych w pliku JSON, czy XML. Pojedynczy klucz może służyć do przesyłu danych tylko w jednym formacie. Możliwe jest posiadanie kilku kluczy przez jednego użytkownika, bądź zmiana wersji klucza. Wszelkie takie prośby należy kierować do odpowiedniego przedstawiciela handlowego.
Autoryzacja klucza
Pobieranie danych przez API rozpoczyna się w momencie skorzystania z odpowiedniego linku, posiadającego w sobie unikalny klucz API. Klucze zapisane są w formie ciągu losowych znaków, poprzedzonych frazą "deante-", np. deante-123456789-ab12-3cd4-e567-fg8h9ij12. Dla przykładu pobierającego dane produktowe, link taki prezentować się będzie następująco:
https://api.deante.pl/api/products?key=KLUCZ_API
gdzie w miejsce frazy KLUCZ_API należy wpisać swój klucz dostępu do API. Dla powyższego przykładowego klucza:
https://api.deante.pl/api/products?key=deante-123456789-ab12-3cd4-e567-fg8h9ij12
API może zwrócić błąd dla następujących sytuacji:
- Błędny klucz - w momencie, gdy system nie rozpozna podanego klucza zwróci odpowiedź 403. W przypadku takiej sytuacji zalecane jest sprawdzenie czy w linku i kluczu nie znajduje się literówka.
- Nieaktywny klucz - nieużywane klucze zostają automatycznie wyłączone po okresie roku nieaktywności. W takim przypadku system zwróci błąd 403 i poinformuje o nieaktywności klucza.
- Błąd autoryzacji klienta - każdy klucz przypisany jest do pojedynczego klienta, w momencie usunięcia bądź wyłączenia klienta z bazy Deante, klucz również stanie się nieużywalny, system zwróci w tym przypadku status 403 i poinformuje o błędzie w przypisaniu klienta do klucza API.
W razie problemów, należy skontaktować się z odpowiednim przedstawicielem handlowym.
Domyślny język
Skorzystanie z wyżej przedstawionego linku, bez sprecyzowania języka, wygeneruje API w domyślnym języku polskim. Więcej o wersjach językowych dowiedzieć się można w rozdziale Wersje Językowe